18. 2. 2017

Mít rád/milovat

Anglický básník kdysi řekl: Mít rád je více, než milovat.
Velmi by mě zajímalo, jak to vlastně myslel a jak k tomuto názoru přišel.
Ale nejdříve si pojďme vysvětlit, co vlastně znamená pojem "Mít rád".

Mít rád je pocit, který můžeme mít k člověku, zvířeti, věci atd. Můžeme mít rádi nějaké oblečení, druh hudby, film nebo seriál.


Já za sebe třeba můžu říci, že mám ráda hudbu od Eda Sheerana. Mám ráda filmy, kde hraje Adam Sandler a Melisa McCarthy. Mám ráda období, kdy můžu nosit rifle, tričko a lehký svetřík a není mi ani horko, ani zima. 

Ale co vlastně miluji? Svého přítele, to je jasné. Ale dá se milovat také něco jiného? Můžu třeba milovat nějaké jídlo? 
Nevím, jak bych úplně specifikovala "milovat". 

Vím, že se láska ve vztahu často zaměňuje s pocitem potřeby. Milovat někoho opravdu neznamená potřebovat ho. Ano, můžeme milovat a zároveň potřebovat. Ale nemilujeme ho proto, že ho potřebujeme.  Když milujeme někoho pro to, čím je a ne proto, co nám dává, tak je to láska.

Teď otázka na Vás. Co podle Vás znamená milovat? Je rozdíl mezi milovat a mít rád? A co cítíte, když řeknete, že někoho milujete? 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za tvůj komentář, moc si toho obě vážíme! :)